Tidigare uppdrag

Hellbjörn och Schedwin har många år på nacken och många arbeten i portfolion.
Här i arkivet pratar vi gärna om tidigare uppdragsgivare och projekt som vi är lite extra stolta över.

 

 
logos_arkivet.png
 

Majblomman

Utmaning

Hjälporganisationen Majblomman ville sprida ordet om sin verksamhet till nya målgrupper.  

Lösning

Majblomman fick en helt ny kostym grundad i analysen att det viktigaste att lyfta fram är alla de barn och unga som sliter med blomförsäljningen år efter år. En ny site togs fram, med lekfulla 3D-effekter, animerade illustrationer och enkelt, inkluderande språk.  

Resultat

Ett attraktivt kommunikationsnav som lyfter barnen som verksamhetens kärna och förklarar vad Majblomman gör på ett sätt som alla förstår. www.majblomman.se


TORK. It's OK. Get paper.

Utmaning

Hygienvarumärket Tork ville möta konkurrensen från handtorkar med luftblad genom att lyfta det positiva med Torks pappersprodukter.

Lösning

En analys skriven mot bakgrund av att även personer i ett professionellt sammanhang har ett högst privat beteende med känslor och kroppsliga behov. Alla gråter någon gång – och det går inte att torka tårar med luftblad.

Resultat

En inkluderande kampanj där mänskliga behov kopplades till en lågintresseprodukt som papper. Tork trädde fram som en tröst, en hjälp till hands. It’s OK. Get paper.


Royal Canin Pet Care Club

Utmaning

Royal Canin ville uppdatera den gamla ”Hund- och Kattklubben” till en mer modern och relevant plattform.

 

Lösning

Pet Care Club togs fram som en hyllning till Royal Canins lojala kunder. Målet var att skapa en klubb som alltid skulle upplevas som värdefull – för varje enskild medlem. Vi använde ett CRM-verktyg för att säkerställa relevanta lösningar för alla.

 

Resultat

En modern och datadriven kundklubb med fokus på varje djurs enskilda behov.


 
trafiken_ipad_o.jpg

Skånetrafiken

Utmaning

Skånetrafiken ville ta fram en site för alla skåningar som reser kommunalt – oavsett om man är rullstolsburen eller inte förstår svenska.

Lösning

Fokus på funktioner som gör siten enkel att ta till sig – för alla. Lättläst text, språkversioner, uppläsningsfunktion, möjlighet att ange specifik information om ens eventuella funktionsvariationer för att endast få se resor rimliga för de specifika behoven.

Resultat

En inkluderande site med en köpresa lika tillgänglig som Skånetrafikens olika resrutter.


Myresjöhus Level One

Utmaning

Myresjöhus ville särskilja sin enklare och mer prisvänliga instegsserie från övrigt sortiment – utan att tappa den inarbetade Myresjöhuskänslan.

Lösning

Serien döptes till ”LevelOne – steget in i ett eget hus” och konceptet gick ut på att fler människor skulle ha möjlighet att köpa ett äkta Myresjöhus. En luftig formgivning och en ung tonalitet skulle tilltala förstagångshusköparen.

Resultat

Husen i LevelOne-serien blev några av de mest säljande husen i företagets historia.