Innehållstrategi, Göteborgsguide, forskarintervjuer och normkreativ sociala medier-kampanj när West Pride firade 10 år

Inför årets upplaga av West Pride tog vi fram en strategi och ett kommunikationspaket med intervjuer, texter och bilder som flätades samman över olika digitala kanaler. Feministiskt initiativ stod som avsändare och syftet med kampanjen var att haussa Fi:s programpunkt – men också att lyfta festivalen i stort.

 
 

Förutom Fi Göteborgs befintliga kanaler – Facebook, Twitter, Instagram och hemsidan – byggde vi en sajt som fungerade som en Fi-kurerad guide till festivalen. West Pride-tipsen kompletterades med Göteborgsfavoriter i närheten av respektive evenemang för att underlätta för inresta besökare som ville att upptäcka staden.

 

 

Vi tog fram bilder för Instagram, Twitter och Facebook för att kunna publicera länkar till vår egenbyggda guide samt till Fi:s hemsida före och under West  Pride. Bilderna, som föreställer närbilder av klädesplagg pyntade med olika pins, blev mycket uppskattade och delades friskt.