En onlinedestination som passar vidare

Klicka för större bild

utmaning

Skönhetsfabriken vill sticka ut i spa-Sverige som aktören som arbetar långsiktigt och hälsoförebyggande. I stället för behandlingar på löpande band föredrar de att sälja tid med experter, för att sedan skräddarsy lösningar till respektive individ.

När Hellbjörn Schedwin kom in i bilden levde dock kommunikationen inte upp till varumärkeslöftet. Sajten var äldre och icke-responsiv och det saknades en koppling till – och strategi för – sociala medier. 

lösning

Med utgångspunkt i att ta vara på Skönhetsfabrikens normbrytande inställning till behandlingsbranschen tog vi fram en helt ny sajt, en grafisk profil, ett nytt bildarkiv och en innehållsstrategi. Skönhetsfabrikens digra produktlista fick en ny kategoristruktur och vi skapade naturliga kopplingar mellan olika typer av behandlingar och inspirationsinnehåll. För att sajten skulle hållas levande skapade vi guidelines för publicering och kanalanpassning av innehåll.

resultat

Den nya sajten kan liknas vid ett glossigt digitalt magasin som förmedlar samma varma känsla som man får i Skönhetsfabrikens lokaler. Sajten fungerar lika bra på alla skärmar och är enkel att uppdatera. Den nya strukturen lockar besökaren att hela tiden klicka vidare – antingen till mer läsning eller till bokning – och är en viktig del av besökarens köpresa och totala upplevelse av Skönhetsfabriken. 

Hellbjörn Schedwin greppade vilken känsla jag var ute efter – något som annars kan vara svårt att förmedla till en byrå. Samarbetet var enkelt och roligt och resultatet blev precis vad jag ville ha – Skönhetsfabriken 2.0.
— Amanda Elmander, grundare av Skönhetsfabriken
 

Designelement skonhetsfabriken.se

Klicka för större bild

Klicka för större bild