Hellbjörn Schedwin formel


Saker vi vet:

→ Vem du ska prata med.

→ Var du ska göra det.

→ Hur det ska gå till.

I  20 år har vi gjort kommunikation med och för några av världens största företag. Vi har tagit fram globala sälja-mer-bilar-kampanjer, format strategier kring digitala ekosystem och initierat sociala medier-aktioner. Vi har också jobbat med PR, hållit i medieträningar och gjort tidningar. 

Framför allt har vi lärt oss något om vikten av att tänka på mottagaren för det vi ger ifrån oss. Genom att arbeta normkreativt jobbar vi inte bara för en mer rättvis värld – vi gynnar även avsändarens intentioner genom att budskapen blir mer iögonfallande och roliga. 


Ord och form eller långsiktigt varumärkesarbete?   

Hellbjörn Schedwin är en kreativ duo med bakgrund inom design, copywriting och strategiskt kommunikationsarbete för digitala medier. Du kan vända dig till oss om du behöver hjälp med enskilda kommunikationsinsatser eller om du vill ha en kreativ partner som bygger ditt varumärke på sikt.

Vi arbetar gärna efter en fyrstegsmetod där varje steg inrymmer ett antal tjänster och leveranser på samma tema.

 

 

2. Strategi

Vi identifierar utmaningar och formulerar mål
och förändringsåtgärder.

→ Målgruppsanalys
→ Konkurrentanalys och positionering
→ Road map med nyckelaktiviteter
→ Strategidokument och genomgång

1. Genomlysning

Vi tar fram en begriplig spegling av ert varumärkes sätt att kommunicera. 
→ Samtal med aktörer från olika delar av verksamheten och målgruppen
→ Analys av tonläge, visuell identitet & kanalval
→ Skriftlig rapport och genomgång

 

4. Uppföljning

Vi följer upp, mäter effekter och
justerar kommunikationsplattformen.
→ Reaktioner i sociala medier
→ Ökad varumärkeskännedom
→ Bredare målgrupp
→ Ökad försäljning
→ Varmare känsla i mage

3. Aktivering

Vi rekommenderar konkreta aktiviteter och
producerar och aktiverar material.
→ Varumärkesarbete: positionering, löfte och visuell identitet
→ Produktion: framtagning och publicering av kanaloptimerat innehåll
→ Kommunikationsplattform: riktlinjer för huvudbudskap, positionering, grafisk profil och kanalval samt målgruppsbeskrivning