Skönhetsfabriken


En onlinedestination som passar vidare

Skönhetsfabriken vill sticka ut i spa-Sverige som aktören som arbetar långsiktigt och hälsoförebyggande. I stället för behandlingar på löpande band föredrar de att sälja tid med experter, för att sedan skräddarsy lösningar till respektive individ.

Vi tog fram en sajt, en grafisk profil, ett bildarkiv och en innehållsstrategi. Skönhetsfabrikens digra produktlista fick en ny kategoristruktur och vi skapade naturliga kopplingar mellan olika typer av behandlingar och inspirationsinnehåll. För att sajten skulle hållas levande skapade vi guidelines för publicering och kanalanpassning av innehåll.

Vad vi gjorde

➝ Analys + strategi

➝ Visuell identitet

➝ UX-design

➝ Design och utveckling av hemsida

➝ Sociala medier-strategi


“Hellbjörn Schedwin greppade vilken känsla jag var ute efter – något som annars kan vara svårt att förmedla till en byrå. Samarbetet var enkelt och roligt och resultatet blev precis vad jag ville ha – Skönhetsfabriken 2.0.”
— Amanda Elmander, grundare av Skönhetsfabriken

•    •    •

Using Format