Tjejjouren Väst



8 mars

Grattis på Internationella kvinnodagen? 

Nej, 8 mars är inget att fira. Med tanke på den explosiva ökningen av unga människor som hör av sig till Tjejjouren Väst med suicidtankar ville organisationen uppmärksamma att de som i morgon kommer att kallas kvinnor mår allt sämre i dag. 

Vi tog fram en video, pressrelease och sociala medier-kampanj med syfte att öka kännedomen om Tjejjouren Väst och deras livsviktiga arbete. 

Vad vi gjorde

➝ Analys + strategi

➝ Pressrelease

➝ Video

➝ Innehåll till sociala medier (design och copywriting)

"Nej, vi firar inte 8 mars, men vi pratar gärna om psykisk ohälsa hos unga."


Ny grafisk identitet och digital närvaro 

I augusti 2018 lanserades nya tjejjouren.se. Där kan stödsökande chatta med jourhavande volontärer. Det en inkluderande webbsida med Talande Webb integrerat.

Webbsidan bygger helt på Tjejjourens Västs nya grafiska identitet. Hellbjörn Schedwin stod för strategi och design.

Vad vi gjorde

➝ Analys + strategi

➝ UX

➝ Design + innehåll

➝ Innehåll till sociala medier (design och copywriting)

➝ Implementering + utrullning


Iögonfallande julkampanj

Till skillnad från kommunala verksamheter, som har anmälningsplikt, kan man som stödsökande till Tjejjouren Väst vara helt anonym. Många som hör av sig till Tjejjouren väst upplever att de inte har någon annan att prata med om sina upplevelser. 

Ja, incest sker i Onsala också. Det sker överallt. 

 

Spårvagnskommunikation

Spårvagnskommunikation

"Genom att sätta ord på föreningens idé och vision, hela tiden med ett normkritiskt perspektiv och värdegrunden i centrum, har Hellbjörn Schedwin lyft Tjejjouren väst till nya höjder. Samarbetet är både roligt och enkelt, resultatet både smart och snyggt."
Mikaela Nissén, verksamhetsansvarig Tjejjouren väst

Using Format