Tholin & Larsson


Säg det som en människa

Tholin och Larsson är rådgivningsföretaget som är bäst på moms, skatt, lön och HR-frågor. Hit vänder du dig om du är nyfiken på GDPR eller avdragsgill representation. 

Men hur säljer man rådgivning om moms? 

"Säg det som en människa och säg det med rörlig bild!" sa vi och tog fram videoserien "Tholin svarar". I korta klipp, perfekta för Tholin och Larssons LinkedIn-kanal och för annonsering i sociala medier, lyfte vi fram och förmänskligade vi kärnan i Tholins verksamhet: experterna. 

Vad vi gjorde

➝ Analys + strategi

➝ Manus 

➝ Inspelning

➝ Klippning + ljudläggning + eftereffekter


Kom ihåg mig från mässan

En stor del av Tholins och Larssons marknadsföring sker i samband med mässor. Som föreläsare, moderatorer och med mässmontrar befäster de sin position som experter.

Tholin och Larsson ville få visuell hjälp att sticka ut på mässorna vars montrar och angreppssätt var ganska samma-lika.

Vi föreslog tygpåsar med finurliga budskap i stället för informationsfoldrar och en montervägg med lustifikationer i form av påhittade "LinkedIn-titlar". Sagt och gjort och plötsligt var Tholin och Larsson den aktör i branschen som lämnade folk med ett leende på läpparna – och den vars logotyp hamnade på allas axlar. 

Vad vi gjorde

➝ Analys + strategi

➝ Design 

➝ Copywriting


Hur ser ni ut egentligen? 

Tholin och Larsson har alltid haft nöjda kunder, men när det gällde att nå ut till nya uppdragsgivare var det knixigt att hitta rätt. Tholin hade mycket att säga – men inläggen spretade..

Vi tog fram ett manér med miniatyrtema. Tanken var att skapa igenkänning och nyfikenhet så att scrollar'n på andra sidan skärmen skulle fastna för just Tholin i flödet av annonser från företag i samma bransch. 

Vad vi gjorde

➝ Analys + strategi

➝ Design

➝ Copywriting

➝ Sociala medier-guidelines + workshop

•    •    •

Using Format